Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 3 januari 2011

En tråkig och en rolig nyhet

Vilken vill ni höra först; den tråkiga eller den roliga??
Ja, eftersom ni inte får en chans att svara innan jag redan skrivit klart och publicerat detta blogginlägg så väljer jag!
Jag väljer den tråkiga:
Den handlar förstås om min vikt. + 1 cm runt midjan och 5 hg upp...! Snyft, morr och blä!! Jag måste verkligen komma ihåg att ringa till min hjärtläkare och fråga honom om det kan bero på medicinen!!

OK! Den roliga nyheten: Idag har Janne och jag köpt färg till lokalen och imorgon kl 10.00 börjar vi fixa där!! :D Jag har också börjat packa ner grejor i lägenheten och ska ta med imorgon!
3 kompisar och Janne blir det som ska hjälpa mig imorgon, så jag har packat ner koppar, bestick, kaffebryggaren, vattenkokaren, kastruller, té, kaffe och bullar!!! Bl a...! :D Tjohoo!! Äntligen börjar det hända saker!! :D
Fortsättning följer!! :D

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Ja nåt lurt måste det ju vara nånstans. Har du kollat i FASS? /Vad blir det för färg i lokalen?

Anneli Sjögren sa...

Nä, jag har inte kollat i FASS, bara bipacksedeln som följer med medicinen.
Det kommer bli ganska mycket ljusgrönt i lokalen, bl a i hallen, toan och köket. I samlingsrummet blir det ljusgult, i "vardagsrummet" blir det ljusblått, i "behandlingsrummet blir det rosa-lila och i "sovrummet" mest vitt. Det blir väl inte exakt de färgnyanser som jag skulle välja om jag hade en bättre ekonomi, men tillräckligt nära för att jag tror jag kommer bli nöjd! :D Målarfärg är svindyrt!!!

tantista sa...

Låter fint iallafall! (Fast i sovrummet skulle jag hellre ta ljusblått, men det är ju jag det;)

Anneli Sjögren sa...

Ja, egentligen jag med, men Katta har "Feng shuiat" hela lokalen och bestämt färgerna utefter det och då blev det så...! Men jag kommer "spajsa upp" det med lite färger - vet bara inte riktigt vilka just nu!! :D