Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 17 oktober 2013

Fördomsfri?

Tycker du att du är fördomsfri?
Jag brukar tycka att jag är det. Till jag kommer på mig själv med att ha fördomar om något...!! ;-)
Jag tror nog att vi lite till mans (och kvinns) har fördomar om olika saker. T ex märker jag ganska ofta att människor har fördomar om Medium...! Att ett Medium är nån slags "lite bättre" person än "vanliga dödliga". (Detta bland människor som tror på att man kan kommunicera med de döda förstås. De andra tycker bara att vi är ena riktiga rikspuckon!! ;-) Hihi..!!
Av förekommen anledning brukar jag försöka passa på att berätta att jag är tatuerad, hårdrockare och svär som en borstbindare - allt för att slippa bli "helgonförklarad"/satt på piedestal eller verka bättre än nån annan.

Mitt senaste "wake up call" vad gäller att se hur jag INTE är fördomsfri fick jag härom natten när jag satt uppe och nattsuddade som vanligt. På facebook är jag med i en grupp som lägger ut massa hårdrock/metalmusik och tipsar varandra om bra musik i de stilarna, och där hade min systerson F lagt ut en länk till ett Tunisiskt hårdrocks/metallband. Min första tanke var att "men det kan väl inte låta nåt bra. I Tunisien kan man väl ändå inte spela hårdrock". Men tänk va fel jag hade!!

Alltså... jag är inte bara hårdrockare - jag gillar faktiskt massa olika sorters musik (även om hårdrocken ligger närmast hjärtat), och bl a är jag en riktigt sucker för Orientalisk musik. Och gruppen som F la ut en länk till visade sig spela helt underbar hårdrock med orientaliska toner!! Tur att jag inte är mer fördomsfull än att jag i alla fall kan ge folk/saker/musik en chans! Jag blev tokkär i gruppen Myrath från Tunisien! Jag lyssnade på 3 hela album natten till idag och kunde knappt gå och lägga mig!! Och det första jag gjorde när jag vaknade var att sätta på datorn, gå ut på youtube och sätta på deras album "Hope". Mmmm.... Eargasm...!! ♥

Jag tror att alla har att vinna på att försöka vara så lite fördomsfulla som bara går! Tänk va mycket härligt och underbart man kan upptäcka om man bara är lite öppen för att det finns mer att upptäcka utanför den egna lilla lådan!!

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka iväg till jobbet! Önskar er alla en fantastisk dag!

Anneli.

Inga kommentarer: