Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 13 juli 2014

Supermåne

Igår var en dag på resande fot. Jag skulle ju skjutsa hem min syster A och hämta hem min son A(drian)! På vägen ner till Stockholm hälsade vi på min tvillingsyrra R(osali) och blev bjudna på - inte äppelkaka som jag trodde och skrev igår, utan - rabarberpaj! Vi var inte ledsna för det kan jag säga! Den var supergod! :D

I Stockholm var trafiken värre än vanligt! Det var vägarbeten och ombyggnationer "överallt"! Vi fick köra långa omvägar och satt fast i långa köer, men till slut kom vi iallafall till de två destinationerna: A:s hem och hem till Martin där Adrian väntade! Men då var klockan mycket mer än vad vi både planerat och hoppats!

Hem kom vi inte förrän vi 23-snåret, och då möttes vi av en.... SUPERMÅNE! :D
Men vet ni vad som är konstigt? Eller..... JAG tycker det är lite konstigt iallafall...! Det är att för typ ett år sen tog jag kort på fullmånen på samma ställe, men då var det sååå mycket mörkare ute!
Alltså... fotot här ovan är taget 2014-07-12 kl 22.56. Det här fotot
är taget 2013-07-23 kl 23.05. Det innebär att det är ganska precis 1 år minus 11 dagar mellan korten. BLIR det verkligen så mycket mörkare på bara 11 dagar??? Det är ju nästan deprimerande!! :-/

Hmmm... come to think of it... det är nog bäst att passa på att njuta av ljuset medan det är kvar i detta vårt avlånga land!! Så... I'm out of here! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: